Tere tulemast muusika lummavasse maailma koos Music4U-ga!
Milliseid klassikalisi kontserte tahaksite näha? Keda tahaksite seal kuulata? Oleme avatud teie ideedele ja soovitustele!
Tere tulemast meie kontsertidele:
Laulutunnid:
Helista: +372 555 33 097
Meie lugu
Music4U Ühing on loodud eesmärgiga täielikult muusikasse süveneda: tänu professionaalsetele muusikutele ja õhtujuhtidele saad nii emotsionaalset kui ka intellektuaalset naudingut.
Laval esinedes olen märganud, et inimesed on vastuvõtlikumad ja tänulikumad, kui aitad neil mõista sõnumit muusika ja sõnade taga. Nad tulevad isegi sinu juurde, et tänada sind eriliselt võõrsõnade selgitamise või sissejuhatuse eest ooperi käsikirjas, kus nad saavad seda või teist aariat elavalt ette kujutada – ja aru saada, miks seda lauldi…
Seega kutsusin kutselised lauljad, pianistid ja näitlejad, et tõeline rõõm tekiks. Ja see juhtus! Hämmastavalt tunnistasid erineva sotsiaalse taustaga inimesed, nagu ehitajad, kokad, õpetajad, muusikud, ajakirjanikud ja teised – kõik tunnistasid, kui läbitungivaks muutub lugu, kui lähedaseks muutub klassikaline muusika – isegi selline muusika, nagu Rahmaninovi romansid, mida on alati peetud kitsale inimgrupile mõeldud muusikaks…
Nüüd paluvad inimesed rohkem selliseid üritusi. Ja ma olen tõesti tänulik oma pühendunud meeskonnale, kes on mind toetanud ebakindluse, katsumuste ja kahtluste ajal, kes on aidanud luua seda vaimset muusikasse süvenemise maagiat.
Elena Bebekh
Music4U Ühingu asutaja
Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli klassikalise laulmise eriala magistrikraadiga.
Ta on diplomeeritud ja rahvusvaheliste konkursside laureaat:
- Georg Otsale pühendatud lauluvõistluse “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
- “Rahvusvaheline ooperimuusika foorum” Moskvas, 2015.
- “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruza, 2011.
Ta mängis V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” 2022/23 hooajal Snegurotška (Lumetüdruk) rolli.
Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna magistrikraadi romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta esineb aktiivselt kontsertidel, korraldab kontserdi- ja haridusüritusi, töötab laulu- ja inglise keele õpetajana ning turundajana.
Elena Bebekh
Soprano
Lauluõpetaja
Inglise keele õpetaja
Edendaja
Kontserdi korraldaja
Järgmise kontserdini on jäänud aega:
Day(s)
:
Hour(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)
Tulev kontsert: 4. veebruaril 19.00
Tartu, Heino Elleri Kool.
PRANTSUSE ROMANTIKA SALADUSED
Sopran – Elena Bebekh
Mezzo-sopran – Zhenya Hovsepyan
Pianist – Ave Wagner
Korraldajad: Music4U ja Duoclassico
Sündmuse üksikasjad
Kuupäev: 4. veebruaril 2025
Kellaaeg: 19:00
Asukoht: Tubina saal, Tartu
Lossi tänav, 15
Ennustatud ilm
Temperatuur: – 3°
Niiskus: 84 %
Tuul: 4.9 m/s
Sademed: 0,5 mm
Kerge lumesadu
Tulevad kontserdid
Tulev kontsert: 4.veebruaril 2025.
Tubina saal, Tartu
Kontsert "Prantsuse Romantika Saladused"
✨ Prantsuse romantismi saladused ✨
2025. aastal kutsume teid lummavale õhtule, mis on pühendatud prantsuse klassikalise romantismiajastu meistriteostele. Kontserdid toimuvad:
4. veebruaril Tartus (Tubina saal),
18. veebruaril Narvas (Raekoda) ja
4. märtsil Tallinnas (Hopneri Maja).
📜 Kava: Bizet, Saint-Saëns, Debussy, Fauré, Delibes ja teised suurmeistrid. Teid ootavad kuulsad teosed – “Habanera” Bizet’ ooperist Carmen, duett ooperist Lakmé, Delibes’ Hispaania bolero – ning Fauré rafineeritud romansid, mis on täidetud poeesia ja emotsioonidega.
🎙 Õhtu juht Anleena Liivango avab teile selle prantsuse muusika kuldajastu saladusi, jagab uusi teadmisi ja aitab tunnetada, kui tänapäevane ja lähedane on see muusika ka praegu.
Sukelduge lummava muusika maailma ja avastage Prantsuse romantismi saladused! 🎶
PS. Meie prantsuse muusika kontsert sai 2023. aastal toetuse Pärnu Linnavalitsuselt ning nüüd ka Kultuurkapitalilt 2025. aasta kontsertide korraldamiseks.
Kontserdi osalejad:
Elena Bebekh, sopran, mitmete Eesti muusikafestivalide ja -projektide osaleja, Georg Otsa nimelise vokaalikonkursi laureaat 2020. aastal, V. Ignatovi lasteooperi “Talvemuinasjutt” lumenaise peaosa.
Zhenya Hovsepyan, mezzo-sopran
Armeenias sündinud Ženja lõpetas 2006. aastal kiitusega Komitase nimelise Jerevani Riikliku Konservatooriumi akadeemilise vokaaliteaduskonna professori – maailmakuulsa laulja – Gohar Gasparyani klassis.
Aastatel 2003-2007 ta oli kvarteti Sanctus ja Jerevani Riigiooperi stuudio solist ning esines solistina ka Tagaranis, Jerevani Riiklikus Kammermajas.
Alates 2009. aastast on ta olnud Vene Filharmoonia Eestis solist, lauldes Eesti Rahvusooperi kooris ja Eesti Kontsertkooris.
Alates 2012. aastast on ta osalenud Soomes iga-aastasel Savonlinna ooperifestivalil. Eestis esines ta soolo paljudes mainekates projektides, sealhulgas esietendustel: Hilarion Alfejev – St. Matteus Passion, Vsevolod Pozdejev – proua Elza. Esineb märkimisväärsetel kontsertidel Eestis, Armeenias, Hiinas, Soomes, Lätis, Leedus, Venemaal, Gruusias. Alates 2005. aastast vokaal- ja teiste muusikaliste ainete õpetaja.
Ave Wagner, pianist
Ave Wagner on lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia prof. Ivari Ilja klaveriklassis ja omandanud magistrikraadi saateklassi erialal prof. Helin Kapteni juhendamisel.
Magistriõpingute raames täiendas ta end kahe aasta jooksul Lyoni Kõrgema Konservatooriumi saateklassi osakonnas prof. Monique Mathon` ja prof. Michel Tranchant` juhendamisel, keskendudes eelkõige prantsuse vokaalmuusikale ja ooperitele. Aastatel 2000-2004 töötas Ave Wagner Lyoni Rahvusooperis. Aastal 2001 alustas Wagner tööd Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias saateklassi ja vokaalansambli lektorina, kus jätkab tänaseni saateklassi ja ooperistuudio vanemlektori ametikohal. Aastatel 2004-2005 oli ta lisaks lauluosakonna juhataja Jaakko Ryhäneni assistent ja tema lauluklassi kontsertmeister ning aastatel 2008-2015 aine „Stiilide tundmine“ raames prantsuse mélodie õppejõud. Paralleelselt ametikohaga Eestis oli Ave aastatel 2004-2019 Genfi Kõrgema Konservatooriumi lauluosakonna vokaalcoach ja kontsertmeister ning tunnustatud aldi ja dirigendi Nathalie Stutzmanni assistent. Ta töötas ka Berni Kõrgema Muusika- ja Kunstide kooli ooperistuudio filiaalis Biennis vokaalcoach`ina. Ta on olnud klaverisaatja rahvusvahelistel laulukonkurssidel ning tegutsenud erinevate ooperitruppide töös. Ave on teinud koostööd selliste tunnustatud dirigentidega nagu Juri Temirkanov, Ivan Ficher, William Christie, eestlastest Vello Pähn, Eri Klas, Risto Joost, Erki Pehk ja Hirvo Surva. Ta on saatnud paljude lauljate meistrikursusi, teiste hulgas Patricia Petibon, Nathalie Stutzmann, Edda Moser, Teresa Berganza, Sergei Leiferkus jt. Alates käesoleva aasta septembrist on Ave ka Rahvusooper „Estonia“ pianist-repetiitor.
Zhenya Hovsepyan
mezzo-sopran
Ave Wagner
Pianist, vanem lektor, kontsertmeister teatris Estonia
Tagasiside
Tulevad kontserdid
Tulev kontsert “Hispaania FIESTA”: 6.mail 2025.
Tubina saal, Tartu
Kontsert "Hispaania FIESTA"
Tahate rännata päikeselisse Hispaaniasse? Lihtne! Sukeldume koos Hispaania vokaal- ja instrumentaalmuusika maailma kastanjettide ja kontsade rütmilise kõmina saatel, tantsides kaasa Hispaania pöörastes rütmides! Kuulete vanade hispaania rahvalaulude seadeid, romansse ja aariaid tuntud hispaania zarzuela’dest ning saate teada, millest hispaanlased laulavad, millest nad nutavad ja mis neid rõõmustab.
Õhtu erikülaline: flamenkotantsija ja koreograaf Maria Rääk.
Paneme hispaania moodi peo käima!
Kontserdi osalejad:
Elena Bebekh, sopran, mitmete Eesti muusikafestivalide ja -projektide osaleja, Georg Otsa nimelise vokaalikonkursi laureaat 2020. aastal, V. Ignatovi lasteooperi “Talvemuinasjutt” lumenaise peaosa.
Pianist on andekas Mari Visnapuumägi, kes lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) vokaalkammermuusika- ja saateklassi eriala magistrantuuri Cum Laude 2018. aastal prof. Helin Kapteni juures, ning klaveri interpretatsiooni eriala magistrantuuri 2016. aastal Lauri Väinmaa juures.
Kontsertmeistrina on töötanud 2017. aastal EMTAs Raivo ja Mihkel Peäske flöödiklassides, 2016-2021 Hanna-Liina Võsa Muusikalikoolis, alates 2018. aastast Pärnu Järvi Akadeemias ning alates 2016 aastast koori kontsertmeistri ning orkestri pianistina Saksa-Skandinaavia Muusikanädalal Scheersbergis. Ta on osaline ka Pärnu Muusikafestivali ja Eesti Festivaliorkestri korraldusmeeskonna töös.
Aastal 2022 salvestas ta Joosep Trummi sooloalbumi „24 värvilist prelüüdi klaverile“.
Mari on aktiivne ka pedagoogina nii klassikalise klaveri kui vaba saate alal ning alates 2022. aastast tegutseb vanalinnas temanimeline klaveristuudio.
Maria Rääk – lõpetanud Tallinna Ülikooli koreograafia erialal prof. Mait Agu kursusel (koreograaf, tantsija , tantsupedagoog), flamenkot õppinud Madriidi flamenkoakadeemias Amor de Dios (AEF ja Eesti Kultuurkapitali stipendiaat) ja erinevates stuudiotes Sevillas ja Jerezis.
Flamenko avastas läbi hispaania keele (alustas hisp. k. õpinguid 9-aastaselt, on lisaks tantsimisele tegutsenud hispaania keele õpetaja, tõlgi ja giidina).
On flamenkot õpetanud ja esitanud Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hispaanias. Alates 2001 aastast teeb tihedat koostööd Madriidi flamenkoballeti solisti ja koreograafi Ivan Gallegoga.
Viimane kontsert: märts 2024.
Tartu Ülikooli Valge saal
Kontsert "Muusika väljaspool aega. Sergei Rahmaninovi 150. aastapäevale"
Kontsertide eesmärk on tuua kuulajateni silmapaistva helilooja S. Rahmaninovi vokaalsete meistriteoste paremik, samuti anda lühiülevaade demonstreeritavate teoste loomise eripäradest ja maestro rahutu elust.
Lisaks helilooja tuntud romanssidele, nagu “Vokaliis”, “Kirikakrad”, “Uni” jt, kõlavad ka aariad Rahmaninovi ooperitest (nt: “Aleko”, diplomitöö, mille eest helilooja sai suure kuldmedali).
Romaanse ja ooperi meistriteoseid esitasid:
mezzosopran Zhenya Hovsepyan, imelise sametise tämbri omanik, aktiivne osaleja iga-aastastes Savonlinna etendustes ja erinevates Eesti muusikaprojektides, kogenud laulja peaosades nagu Lumekuninganna V. Ignatovi ooperis “Lumekuninganna”, hääleseadja, rahvusvaheliste konkursside laureaat;
bass Stanislav Šeljahhovski, RAM (Riiklik Akadeemiline Meeskoor) laulja, aktiivne osaleja iga-aastastes Savonlinna etendustes ja erinevates Eesti muusikaprojektides, Krahvi osa Gounod’ ooperis “Romeo ja Julia” 2019. aastal, Sid’i osa Puccini ooperis “La fanciulla del West” 2018. aastal Estonia teatris, Isa Frost (jõuluvana) peaosa V. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt”;
sopran Elena Bebekh, mitmete Eesti muusikafestivalide ja -projektide osaleja, Georg Otsa nimelise vokaalikonkursi laureaat 2020. aastal, V. Ignatovi lasteooperi “Talvemuinasjutt” lumenaise peaosa.
Pianist on andekas Anna Khachaturyan, kes on lõpetanud Erevani Riikliku Konservatooriumi ja Tallinna Muusikaakadeemia, laureaat riiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel.
Tagasiside
Toomas Kuteri artikkel meie 8. oktoobri 2023. aasta Rahmaninovi kontserdist Hopneri majas, mille kirjutas Delfi ja Pärnu Postimees jaoks.
Toomas Kuter "Ajatu kontsert ajatust muusikast" (eesti keeles)
Toomas Kuter, muusik ja kirjanik
8. oktoobril toimus Tallinna Hopneri Maja hubases ja hea akustikaga saalis muusikaline pärastlõuna, mis tutvustas kõikidele huvilistele ning kontserdikülastajatele helilooja Sergei Rahmaninovi vokaalloomingut. Olgu siinkohal märgitud, et 2023. aasta 1. aprillil möödus 150 aastat Rahmaninovi sünnist Venemaal Semjonovos, 28. märtsil aga 80 aastat tema surmast Beverly Hillsis Ameerika Ühendriikides.
Heliloominguga hakkas Rahmaninov varakult tegelema ning juba varajases noorukieas lõi ta nii mõnedki oma maailmakuulsatest šedöövritest, samas emigratsiooni-aastatel ei kirjutanud ta ühtegi romanssi. Just nõnda valgustas publikut kontserti juhtinud karismaatiline näitleja ja sõnaseadja Eduard Tee.
Romansside peenekoeline keel
Nii nagu Rahmaninovi muusikat saab pidada ning peabki pidama ajatuks (siinkohal pole tegu mitte ainult helilooja vokaalmuusikaga, vaid tema geniaalse loominguga laiemalt), kujunes ajatuks oaasiks keset argihallust ning kõikjal vohavat meedia poolt utreeritavat negatiivsust ka pühapäevane kontsert, mille korraldas MTÜ Music4U.
Poolteist tundi viibisid kontserdikülalised teises: filmidest, romaanidest ja inimese alateadvusest tuttavas maailmas, kus kehtisid väärtushinnangud, mis aastasadade vältel inimkonnal elujõulisena on aidanud püsida.
Romanss kui nähtus sai alguse Prantsusmaalt, hiljem liikusid romanssidega seonduvad muusikavormid mujale Euroopasse ja Venemaale. Romansse iseloomustab sügavatest, kirglikest, romantilistest ning aristokraatlikest tõekspidamistest kantud alatoon, mis romansi kui žanri suursuguseks muudab. Vaata kehtib nii linnaromansside kui klassikaliste romansside puhul, mille heaks näiteks on Sergei Rahmaninovi ähvardamas.
Romansse esitada pole kerge. Romanss ei eelda ooperilauljale vajalikku suurt häält, küll aga eeldab ta sisemist intelligentsi ning peenekoelist muusikalist maitset. Enamik ooperilauljatest pole romansside esitamiseks võimelised, kuna siin ei mängi primaarset rolli hääle suurus, vaid esitatava tunnetus, sisu ning oskus mängida piano ning pianissimoga. Just piano kasutamine ettekandes näitab, kas tegu suure artisti või keskpärase õpipoisiga.
Missioonitunne ja nõtkekäeline kontsertmeister
Ühingu Music4U missioonitundest kantud kontsert jättis hea mulje, pakkudes mitmeid muusikalisi kõrghetki. Rahmaninovi romansse esitasid sopran Elena Bebekh, metsosopran Zhenya Hovsepyan ja bass-bariton Stanislav Šeljahhovski, neid saatis klaveril nõtkekäeline pianist-kontsertmeister Anna Khachaturyan.
Temast (Anna Khachaturyan) alustakski. Rahmaninovi romansiloomingus on klaverisaatel täita oluline roll, tema loomingus moodustavad hääl ning saateinstrument klaver monoliitse terviku, olles teineteisest lahutamatud ning tuues just taolisel moel kuulajani helilooja mõtte ning tema nootitesse kätketud sisu.
Seetõttu on solisti ning kontsertmeistri ansambel olulisim, mis romansikontserdi puhul kujundab vundamendi, millele saab üles ehitada professionaalse ja kvaliteetse sisu.
Anna Khachaturyan on solisti jälgiv, tähelepanelik partner, kes kindlalt teeb kaasa solisti poolt kujundatud fraasinihked, fermaadid ja tempo-variatsioonid. Kohati ületab ta solisti, olles nii mõnegi pala puhul muusikaliselt tundlikum ning dünaamikasse süüvivam. Hopneri Maja kontserdil oli pianist Anna Khachaturyan vt, kes tagas romansside esituseks vajaliku, ilma milleta romanss nähtusena mõtte kaotab.
Tänu Khachaturyani oskusele romansimuusikat selle parimaid traditsioone järgides esitada said suurepärase raamistuse pea kõik ettekantud romansid.
Siinkohal oli hea tõdeda, et veel on säilinud lavakultuur, mis kunagi saatis kõrgtasemel kontserte. Väike, kuid oluline nüanss: uue solisti saabudes tõusis kontsertmeister Khachaturyan alati püsti. Tänapäevastel kontsertitel meie kultuuriareaalis kohtab sellist etiketist kinnipidamist harva.
Tugev solistide kooslus
Sopran Elena Bebekhi hääl kõlas eriti kaunilt piano lõikudes ning pianot nõudvate nn pika hingamise fraaside esitusel, sama võib öelda ka metsosopran Zhenya Hovsepyani kohta, kelle piano puhul pääses esile tema metso isikupärane ja kaunis tämber.
Sopran Bebekhile Rahmaninovi romansid sobivad, helilooja üks tuntumaid ja armastatumaid romansse “Kevadised veed”, millega kontsert lõpetati, andis tunnistust Bebekhi headest vokaalsetest võimetest. Tema fraas arenes ühtlaselt kuni kulminatsioonini ning moodustas kauni terviku selle vokaalset meisterlikkust nõudva romansi esitusel. Bebekhi lauldud Rahmaninovi “Vokaliis” tuli aga publkiku soovil kordamisele. Need mõlemad on efektsed romansid, mistõttu nende hea esituse puhul on edu artistidele ette kindlustatud. Minu jaoks kujunes Bebekhi parimaks ja ka kogu kontserdi üheks suurepäraseimaks numbriks romanss “Sirel”. Just selles, näiliselt lihtsas, kuid tegelikult suurt meisterlikkust nõudvas teoses tuli välja Bebekhi hääle kaunis piano, tema kantileensed fraasid ning sisu, mis ka kulminatsiooni puhul jäi raamidesse, andes edasi helilooja mõtte ning olles kogu õhtu üks parimaid pärleid.
Zhenya Hovsepyani puhul kujunes taoliseks pärliks romanss “Salapärase öö vaikuses”. Hovsepyani hääl kõlab kaunilt kesk- ja madalas registris, olles pärajal määral sonoorne ning sensuaalne, selline, mis kuulajale mõju avaldab.
Bass-bariton Stanislav Šeljahhovski alustas kogu kontserti romansiga “Hommik”, mis oli õnnestunud. ja stiilne algus ning muusikalises plaanis hästi ette kantud. Nauditavaks ning algsest ideest kantuks osutus ka romanss “On aeg!”. Šeljahhovski puhul võime rääkida heast vokaaltehnikast, mis lubab tal raskusteta hakkama saada nii mõnegi keerulise teosega, samuti kõikides registrites ühtlaselt kõlavast häälest.
Tallinnast Pärnusse
Pärastlõuna muutis informatiivseks ning arendavaks Eduard Tee, kelle kommentaarid esitatava kohta ilmestasid kontserdi, andes sellele uued alatoonid ning uue mõtte.
Ühing Music4U esitab sama kava 29. oktoobril Pärnu Raekojas.
Eestimaa on väike ning Tallinnast Pärnuni vaid 129 kilomeetrit! Sõit tasub ette võtta, et poolteist tundi viibida ajatuses, ajatu muusika lummuses.
Saada oma taotlus siia
Jälgi kaasa
Rohkem uudiseid näete meie Facebooki Elena Bebekh- Savostjanova Singer lehel.