Tere tulemast muusika lummavasse maailma koos Music4U-ga!
Milliseid klassikalisi kontserte tahaksite näha? Keda tahaksite seal kuulata? Oleme avatud teie ideedele ja soovitustele!
Tere tulemast meie kontsertidele:
Laulutunnid:
Helista: +372 555 33 097
Meie lugu
Music4U Ühing on loodud eesmärgiga täielikult muusikasse süveneda: tänu professionaalsetele muusikutele ja õhtujuhtidele saad nii emotsionaalset kui ka intellektuaalset naudingut.
Laval esinedes olen märganud, et inimesed on vastuvõtlikumad ja tänulikumad, kui aitad neil mõista sõnumit muusika ja sõnade taga. Nad tulevad isegi sinu juurde, et tänada sind eriliselt võõrsõnade selgitamise või sissejuhatuse eest ooperi käsikirjas, kus nad saavad seda või teist aariat elavalt ette kujutada – ja aru saada, miks seda lauldi…
Seega kutsusin kutselised lauljad, pianistid ja näitlejad, et tõeline rõõm tekiks. Ja see juhtus! Hämmastavalt tunnistasid erineva sotsiaalse taustaga inimesed, nagu ehitajad, kokad, õpetajad, muusikud, ajakirjanikud ja teised – kõik tunnistasid, kui läbitungivaks muutub lugu, kui lähedaseks muutub klassikaline muusika – isegi selline muusika, nagu Rahmaninovi romansid, mida on alati peetud kitsale inimgrupile mõeldud muusikaks…
Nüüd paluvad inimesed rohkem selliseid üritusi. Ja ma olen tõesti tänulik oma pühendunud meeskonnale, kes on mind toetanud ebakindluse, katsumuste ja kahtluste ajal, kes on aidanud luua seda vaimset muusikasse süvenemise maagiat.
Elena Bebekh
Music4U Ühingu asutaja
Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli klassikalise laulmise eriala magistrikraadiga.
Ta on diplomeeritud ja rahvusvaheliste konkursside laureaat:
- Georg Otsale pühendatud lauluvõistluse “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
- “Rahvusvaheline ooperimuusika foorum” Moskvas, 2015.
- “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruza, 2011.
Ta mängis V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” 2022/23 hooajal Snegurotška (Lumetüdruk) rolli.
Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna magistrikraadi romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta esineb aktiivselt kontsertidel, korraldab kontserdi- ja haridusüritusi, töötab laulu- ja inglise keele õpetajana ning turundajana.

Elena Bebekh
Soprano
Lauluõpetaja
Inglise keele õpetaja
Edendaja
Kontserdi korraldaja
Järgmise kontserdini on jäänud aega:
Day(s)
:
Hour(s)
:
Minute(s)
:
Second(s)
Tulevased kontserdid
“Hispaania FIESTA”:
20.septembril 2025.a. Tubina saalis Tartus kl 17


Kontsert "Hispaania FIESTA"
Tahate rännata päikeselisse Hispaaniasse? Lihtne! Sukeldume koos Hispaania vokaal- ja instrumentaalmuusika maailma kastanjettide ja kontsade rütmilise kõmina saatel, tantsides kaasa Hispaania pöörastes rütmides! Kuulete vanade hispaania rahvalaulude seadeid, romansse ja aariaid tuntud hispaania zarzuela’dest ning saate teada, millest hispaanlased laulavad, millest nad nutavad ja mis neid rõõmustab..
Õhtu erikülaline: flamenkotantsija ja koreograaf Maria Rääk.
Paneme hispaania moodi peo käima!!
Osalejad:
Elena Bebekh, sopran . Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.
Ta on rahvusvaheliste konkursside diplomeeritud ja laureaat:
– Georg Otsale pühendatud vokaalikonkursi “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
– “International Forum of Opera Music” Moskvas, 2015.
– “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruzas, 2011.
Esitas V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli hooajal 2022/23.
Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Seltsi solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna, magistrikraad romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta on aktiivselt esinenud kontsertidel, korraldanud kontserdi- ja haridusüritusi, tegutseb vokaali- ja inglise keele õpetajana ning turundajana, veebidisainerina ja promootorina.
Pianist on andekas Mari Visnapuumägi ,
lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) magistrikraadi vokaalkammermuusika ja saateansambli erialal, omandades 2018. aastal cum laude professor Helin Kapteni juhendamisel. Samuti omandas ta 2016. aastal magistrikraadi klaverimängu erialal Lauri Väinmaa juhendamisel.
Saatejuhina töötas ta 2017. aastal EMTAs Raivo ja Mihkel Peäske flöödiklassis, aastatel 2016-2021 Hanna-Liina Võsa Muusikakoolis, alates 2018. aastast Pärnu Järvi Akadeemias ning alates 2016. aastast Scheersbergis Saksa-Skandinaavia muusikanädala koorisaatjana ja orkestripianistina. Samuti on ta kaasatud Pärnu Muusikafestivali ja Eesti Festivaliorkestri korraldusmeeskonda.
2022. aastal salvestas ta Joosep Trummi sooloalbumi “24 värvilist prelüüdi klaverile”.
Mari on ka aktiivne nii klassikalise klaveri kui ka vaba klaveriõpetaja ning alates 2022. aastast juhatab ta oma klaveristuudiot vanalinnas.
Maria Rääk – Maria on lõpetanud Tallinna Ülikooli koreograafia osakonna, professor Mait Agu kursuse (koreograaf, tantsija, tantsuõpetaja), õppinud flamencot Amor de Dios flamencoakadeemias Madridis (AEF ja Eesti Kultuurkapitali stipendiumid) ja teistes tantsustuudiotes Sevillas ja Jerezis.
Maria avastas flamenco hispaania keele õppimise ajal (alustas keeleõpet 9-aastaselt; lisaks tantsimisele töötas Maria hispaania keele õpetajana, tõlkijana ja giidina).
Maria õpetas ja esines flamencot Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hispaanias. Alates 2001. aastast teeb ta tihedat koostööd Madridi flamenco balleti peatantsija ja koreograafi Ivan Gallegoga.


Osalejad
.
Elena Bebekh, sopran – Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli klassikalise laulmise eriala magistrikraadiga.
Ta on diplomeeritud ja rahvusvaheliste konkursside laureaat:
- Georg Otsale pühendatud lauluvõistluse “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
- “Rahvusvaheline ooperimuusika foorum” Moskvas, 2015.
- “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruza, 2011.
Ta mängis V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” 2022/23 hooajal Snegurotška (Lumetüdruk) rolli.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna magistrikraadi romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta esineb aktiivselt kontsertidel, korraldab kontserdi- ja haridusüritusi, töötab laulu- ja inglise keele õpetajana, veebidisainerina ning turundajana.
. Kontsertmeister on andekas Mari Visnapuumägi,
Mari lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) vokaalkammermuusika- ja saateklassi eriala magistrantuuri Cum Laude 2018. aastal prof. Helin Kapteni juures, ning klaveri interpretatsiooni eriala magistrantuuri 2016. aastal Lauri Väinmaa juures.
Kontsertmeistrina on töötanud 2017. aastal EMTAs Raivo ja Mihkel Peäske flöödiklassides, 2016-2021 Hanna-Liina Võsa Muusikalikoolis, alates 2018. aastast Pärnu Järvi Akadeemias ning alates 2016 aastast koori kontsertmeistri ning orkestri pianistina Saksa-Skandinaavia Muusikanädalal Scheersbergis. Ta on osaline ka Pärnu Muusikafestivali ja Eesti Festivaliorkestri korraldusmeeskonna töös.
Aastal 2022 salvestas ta Joosep Trummi sooloalbumi „24 värvilist prelüüdi klaverile“.
Mari on aktiivne ka pedagoogina nii klassikalise klaveri kui vaba saate alal ning alates 2022. aastast tegutseb vanalinnas temanimeline klaveristuudio.
Maria Rääk – lõpetanud Tallinna Ülikooli koreograafia erialal prof. Mait Agu kursusel (koreograaf, tantsija , tantsupedagoog), flamenkot õppinud Madriidi flamenkoakadeemias Amor de Dios (AEF ja Eesti Kultuurkapitali stipendiaat) ja erinevates stuudiotes Sevillas ja Jerezis.
Flamenko avastas läbi hispaania keele (alustas hisp. k. õpinguid 9-aastaselt, on lisaks tantsimisele tegutsenud hispaania keele õpetaja, tõlgi ja giidina).
On flamenkot õpetanud ja esitanud Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hispaanias. Alates 2001 aastast teeb tihedat koostööd Madriidi flamenkoballeti solisti ja koreograafi Ivan Gallegoga.
Kava
Neli muulaajajat. M. de Falla, García Lorca – Los cuatro muleros –
vana Andaluusia laul “Nelja muulajajat” ( Los cuatro muleros) Manuell de Falla ja Federico García Lorca töötluses. On kuulda kuidas klaverisaade tuletab meelde sõitu läbi põldude.
Jutustaja – armunud neiu räägib emale oma esimesest armastusest, et üks neist 4 muulajuhteid on pikk ja sihvakas, on tema südame võitnud ja on tema peigmees.
Armastusega emale. F. Obradors, Juan Anchieta Con amores, la mi madre –
Kes muu võiks meid paremini mõista ja lohutada, kui meil on valus või raske, kui just ema? Neiu räägib emale valuga oma õnnetust armastusest ja uinub tema embuses.
Laulu tekst on pärit baski luuletajalt Juan Anchietalt, kes elas 15. Sajandil.
Manuel de Falla tsükkel „Seitse Hispaania laulu“. Selles teoses näitas helilooja Hispaania eri piirkondade rahvamuusika rikkust. Iga laulu puhul on esindatud tüüpiline vorm ja žanr. Tsükli kirjutamise ajendiks sai ühe Málaga lauljatari palve soovitada talle kontserdiks sobivaid teoseid. Falla huvitus mõnest meloodiast ja otsustas need töödelda häälele ja klaverile.
Mauri sall – El pano moruno Manuelle de Falla.
kaks laulu Manuel de Falla kuulsast tsüklist “Seitse Hispaania laulu”, mida peetakse muusikaliseks rännakuks läbi Hispaania. Iga laulu kaudu tutvustatakse üht kindlat Hispaania piirkonda. Fallale olid rahvapärased Hispaania motiivid alati suurim inspiratsiooniallikas.
Mauri sall või Al Pano Moruno (hispaania keeles) kujutab Murcia provintsi, üht Andaluusia piirkonda. Laulus on tunda flamenco rütme – tüüpiline tants Lõuna-Hispaanias. Ja muidugi kuuleme siin kitarri, mis on Hispaania rahvamuusika peamine instrument.
Millest aga laulab selles loos peategelane? Kas suudate ära arvata?
Esitame selle laulu kolmekesi. Tantsib Maria Rääk-
Laul Maria Räägu tantsu saatel. See on traditsiooniline sümbioos Hispaania rahvalikust stiilist – tants vaheldub laulusõnadega ning laulja justkui vestleb tantsijaga.
Mustad juuksed. F. Obradors Del cabello más sutil on Fernando Obradorsi arranžeering vanast rahvalikust Hispaania laulust. Seda tõlgitakse kui Mustad patsid. See on üks kõige õrnamaid armastusavaldusi: “Teein juustest ketti, et hoida sind lähedal… tahaksin olla tass, et sa, kui jood sellest, suudleksid mind…”
Ma tulen Hispaaniast, aaria zarzuelast “Juudi poiss” P. Luna –
zarzuelast (see on hispaania operett), milles aaria “Ma olen pärit Hispaaniast” (D’Espagna Vengo) sai isegi kuulsamaks kui zarzuela ise – “Juudi poiss”.
Zarzuela süžee järgi saabuvad peategelased kangelanna vanemate otsingul Indiasse. Raja küsib, kust nad pärit on, ja peategelane Concha laulab siis aariat. Ta laulab, et on uhke, et on pärit Madridist, rahva hulgast, keda kutsutakse manoladeks. (Nad olid tuntud oma eriliste rõivaste ja elava, rõõmsa loomuse poolest.)
Laul räägib muidugi armastusest, mille tuli võrreldakse tulekahjuga, millest pasunatornide kellad kajavad, ning kurbusest, mida toob vastamata armastus. Mustlaspoiss teda ei armasta, kuna ta on brünett. Aga siiski, ta on pärit Hispaaniast!
Selle laulu ajal kõlavad kastanjetid Maria Räägu esituses.
“Carceleras” Ruperto Chapi.
Zarzuela “Zeebedee tütred” peategelane räägib uhkusega oma armsama voorustest… kui väga ta teda armastab, hoolimata oma populaarsusest naiste seas, keda ta aga üldse ei märka. Ta armastab ainult teda. Ta katab teda lilledega, räägib armsaid sõnu ja saadab selliseid pilke, mille peale ta sulab nagu želee…
Isaac Albéniz “Asturias”.
Знаменитая пьеса из “Испанской Tema esinemise taustal kõlab Mari Visnapuumägi esituses tuntud teos, Asturias, Izaac Albénizi Hispaania süidist, kus klaver imiteerib kitarri. Tantsib Maria Rääk oma koreograafiast tantsu.
Räägime teile ka kastanjettide kohta.
Neid kasutatakse sageli Hispaania tantsus, eriti flamenkos. Tänapäeva kastanjetid sarnanevad kahele omavahel nööriga seotud karbikujulisele poolikule. Nende hispaaniakeelne nimi “castañuelas” pärineb sõnast “kastan”, sest nad meenutavad just selle vilja kuju.
Parempoolset kastanjettide paari nimetatakse “naiselikuks” (hembra), mis on pisut väiksem ja tekitab kõrgemaid helisid, samas kui vasakpoolne, “mehelik” (macho) on veidi suurem ja annab madalamat tooni, mis aitab põhirütmi hoida. Et tantsida samaaegselt kastanjette kasutades, on vaja erakordset rütmitunnetust ja liigutuste koordineerimist ning suurt sisemist keskendumist.
Nüüd näete seda kõike oma silmaga professionaalse koreograafi ja tantsija Maria, kes on spetsiaalselt Hispaanias õppinud Hispaania tantse.
Väike mõrsja. F. Obradors – Chiquitita la novia .
Lõpetame oma kontserdi särava lauluga “Väike mõrsja” – Chiquitita la novia – Obradorsi loomingust. Laulus kuulete särtsakaid ja tuliseid flamenko rütme. Sõnad pärinevad rahvalaulude kogumikust: “Väike mõrsja, väike peigmees, väike saal ja väike magamistuba, seepärast vajan väikest voodit ja sääsevõrku.”
Selles lõbusas laulus saab isegi kuulda sääske…
Tagasiside FIESTA-st (Hopner, Tallinn)


Eelmine kontsert: 20.mail kl 18.00
PRANTSUSE MUUSIKA SALADUSED
Narva raekojas
Sopran – Elena Bebekh.
Metsosopran – Zhenya Hovsepyan
Pianist – Ave Wagner.
Õhtujuhid (EST/RUS) – Anleena Liivango, Elena Bebekh
Korraldajad: Music4U
Sündmuse üksikasjad
Kuupäev: 20. mail 2025
Kellaaeg: 18:00
Asukoht: Narva raekoda
Ennustatud ilm
Temperatuur: 14-16 °
Tuul: 5 km/h
Sademed: 0 mm
Pilvisus: 3 % ☀️
Kava
1 Jean-Paul-Égide Martini, “Plaisir d’Amour” Zhenya Hovsepyan
2 Camille Saint-Saens, ”Amour! viens aider mа faiblesse!” Delilah’i aaria ooperist “Samson ja Delilah” (“Armastus! Tule aita mind nõrkushetkel!”) Zhenya Hovsepyan
3 Claude Debussy, “Nuit D’Etoiles” (“Tähistaeva Öö”)
4 Gabriel Fauré, “Au bord de l’eau” (“Veepiiril”) Elena Bebekh
4 Jacques Offenbach, Perichole aaria opereetist Perichole – Elena Bebekh
6 Jacques Offenbach, “Barcarolle”
7 Charles Gounod, Margarita pärliaaria ooperist “Faust” Elena Bebekh
8 Jeorges Bizet, “Seguidilla”. Carmen’i aaria ooperist “Carmen” Zhenya Hovsepyan
9 Léo Delibes,“Les filles de Cadix” (“Neiud Cadizist”) Elena Bebekh
10 Jeorges Bizet, “Habanera”. Carmen’i aaria ooperist “Carmen” Zhenya Hovsepyan
11 Charles Gounod, “Je veux vivre”. Julia valss “Ma soovin elada” ooperist “Romeo ja Julia” Elena Bebekh
12 Léo Delibes, Lilleduett ooperist “Lakmé”
Osalejad
.
Elena Bebekh, sopran . Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.
Ta on rahvusvaheliste konkursside diplomeeritud ja laureaat:
– Georg Otsale pühendatud vokaalikonkursi “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
– “International Forum of Opera Music” Moskvas, 2015.
– “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruzas, 2011.
Esitas V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli hooajal 2022/23.
Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Seltsi solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna, magistrikraad romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta on aktiivselt esinenud kontsertidel, korraldanud kontserdi- ja haridusüritusi, tegutseb vokaali- ja inglise keele õpetajana ning turundajana, veebidisainerina ja promootorina.
Zhenya Hovsepyan, metsosopran
Armeenias sündinud Zhenya lõpetas 2006. aastal kiitusega Komitase nimelise Jerevani Riikliku Konservatooriumi akadeemilise vokaaliteaduskonna professori – maailmakuulsa laulja – Gohar Gasparyani klassis.
Aastatel 2003-2007 ta oli kvarteti Sanctus ja Jerevani Riigiooperi stuudio solist ning esines solistina ka Tagaranis, Jerevani Riiklikus Kammermajas.
Alates 2009. aastast on ta olnud Vene Filharmoonia Eestis solist, lauldes Eesti Rahvusooperi kooris ja Eesti Kontsertkooris.
Alates 2012. aastast on ta osalenud Soomes iga-aastasel Savonlinna ooperifestivalil. Eestis esines ta soolo paljudes märkimisväärsetel projektides, sealhulgas esietendustel: Hilarion Alfejev – St. Matteus Passion, Vsevolod Pozdejev – proua Elza rollis. Esineb märkimisväärsetel kontsertidel Eestis, Armeenias, Hiinas, Soomes, Lätis, Leedus, Venemaal, Gruusias. Alates 2005. aastast vokaal- ja teiste muusikaliste ainete õpetaja.
Ave Wagner, pianist.
Ave Wagner on lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia prof. Ivari Ilja klaveriklassis ja omandanud magistrikraadi saateklassi erialal prof. Helin Kapteni juhendamisel.
Magistriõpingute raames täiendas ta end kahe aasta jooksul Lyoni Kõrgema Konservatooriumi saateklassi osakonnas prof. Monique Mathoni ja prof. Michel Tranchant` juhendamisel, keskendudes eelkõige prantsuse vokaalmuusikale ja ooperitele. Aastatel 2000-2004 töötas Ave Wagner Lyoni Rahvusooperis. Aastal 2001 alustas Wagner tööd Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias saateklassi ja vokaalansambli lektorina, kus jätkab tänaseni saateklassi ja ooperistuudio vanemlektori ametikohal. Aastatel 2004-2005 oli ta lisaks lauluosakonna juhataja Jaakko Ryhäneni assistent ja tema lauluklassi kontsertmeister ning aastatel 2008-2015 aine „Stiilide tundmine“ raames prantsuse mélodie õppejõud. Paralleelselt ametikohaga Eestis oli Ave aastatel 2004-2019 Genfi Kõrgema Konservatooriumi lauluosakonna vokaaljuhendaja ja kontsertmeister ning tunnustatud aldi ja dirigendi Nathalie Stutzmanni assistent. Ta töötas ka Berni Kõrgema Muusika- ja Kunstide Kooli ooperistuudio filiaalis Biennis vokaaljuhendajana. Ta on olnud klaverisaatja rahvusvahelistel laulukonkurssidel ning tegutsenud erinevate ooperitruppide töös. Ave on teinud koostööd selliste tunnustatud dirigentidega nagu Juri Temirkanov, Ivan Ficher, William Christie, eestlastest Vello Pähn, Eri Klas, Risto Joost, Erki Pehk ja Hirvo Surva. Ta on saatnud paljude lauljate meistrikursusi, teiste hulgas Patricia Petibon, Nathalie Stutzmann, Edda Moser, Teresa Berganza, Sergei Leiferkus jt. Alates käesoleva aasta septembrist on Ave ka Rahvusooper „Estonia“ pianist-repetiitor.
Anleena Liivango, õhtujuht
Anleena Liivango on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuri oboe erialal. Ta on täiendanud end Hispaanias Granada Kuninglikus Kõrgemas Konservatooriumis. Ta on loonud Ansambel Yheksa ja olnud selle kunstiline juht. Tegutseb vabakutselise oboemängijana ja täiendab end klassikalise laulu alal.
Tagasiside Prantsuse romantilise kontserdist


PRANTSUSE KONTSERTIDEST tagasiside
(Tartu 2025.a. ja Tallinn 2023.a.)




NB! Piletite hind muutub iga 5 päeva tagant!
Varasemad kontserdid: 11. veebruaril 2025. Tallinna Hopneri majas
Kontsert "Prantsuse romantika saladused"
2025. aastal kutsume teid muusikalisele õhtule, mis on pühendatud prantsuse klassikalise muusika romantika perioodi meistriteostele. Kontserdid toimuvad:
11. veebruar Tallinnas (Hopneri maja)
📜 Programm: Bizet, Saint-Saëns, Debussy, Fauré, Delibes ja teised suured heliloojad. Oodata on selliseid ikoonilisi teoseid nagu Habanera Bizet’ ooperist “Carmen”, Lakmé duett, Delibes’ Hispaania boolero ja Gabriel Fauré suurepärased romansid, mis on täis poeesiat ja emotsioone.
🎙 Õhtujuht Anleena Liivango paljastab selle prantsuse muusika kuldajastu saladusi, jagab teadmisi ja aitab teil tunda, kui kaasaegne ja seostatav on see muusika ka tänapäeval.
Sukeldu muusika lummavasse maailma ja avasta prantsuse romantismi saladused! 🎶
PS. Meie Prantsuse kontsert sai 2023. aastal Pärnu linnavalitsuse toetuse ja nüüd toetab Kultuurkapital 2025. aasta etendusi.
Kontserdi osalejad:
Elena Bebekh, sopran . Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.
Ta on rahvusvaheliste konkursside diplomeeritud ja laureaat:
– Georg Otsale pühendatud vokaalikonkursi “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
– “International Forum of Opera Music” Moskvas, 2015.
– “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruzas, 2011.
Esitas V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli hooajal 2022/23.
Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Seltsi solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna, magistrikraad romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta on aktiivselt esinenud kontsertidel, korraldanud kontserdi- ja haridusüritusi, tegutseb vokaali- ja inglise keele õpetajana ning turundajana, veebidisainerina ja promootorina.
Zhenya Hovsepyan, meztsosopran
Zhenya lõpetas 2006. aastal Jerevani Komitas’i Riikliku Konservatooriumi akadeemilise laulmise teaduskonna kiitusega maailmakuulsa soprani Goar Gasparyani juhendamisel.
Aastatel 2003-2007 oli ta kvarteti “Sanctus” ja Jerevani Riikliku Ooperistuudio solist. Ta laulis Estonia teatri riigiooperiteatri kooris ja Eesti Kontsertkooris.
Alates 2009. aastast on ta Vene Filharmoonia Solist Eestis. Ta on vokaalansambli “Rejoice.
Alates 2012. aastast on ta osalenud iga-aastasel Savonlinna ooperifestivalil Soomes. Eestis on ta esinenud solistina paljudes prestiižsetes projektides, sealhulgas Ilarion Alfejevi ja Vsevolod Pozdejevi teoste esiettekannetes.
Ta on esinenud olulistel kontsertidel Eestis, Armeenias, Hiinas, Soomes, Venemaal, Baltimaades ja Gruusias.
Alates 2005. aastast on Zhenya töötanud ka hääleõpetajana ja muusikateooria õpetajana.
Pianist on andekas Ave Wagner,
Ave on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia klaveri erialal prof Ivari Ilja juhendamisel ning omandanud magistrikraadi saatekorralduse erialal prof Helin Kapteni juhendamisel. Magistriõppe raames lihvis ta oma oskusi kaks aastat Lyoni Kõrgemas Konservatooriumis saatekoori osakonnas prof Monique Mathoni ja prof Michel Tranchant’i juhendamisel, keskendudes peamiselt prantsuse vokaalmuusikale ja ooperile.
Aastatel 2000-2004 töötas ta Lyoni Rahvusooperis. 2001. aastal alustas Ave saatekoori ja vokaalansambli õpetamist Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, kus ta töötab jätkuvalt saatekoori ja ooperistuudio vanemõpetajana.
Aastatel 2004-2005 oli ta vokaalosakonna juhataja Jaakko Ryhäneni assistent ja tema vokaalklassi korrapidaja. Aastatel 2008-2015 õpetas ta prantsuse mélodie’t kursuse “Stiilide tundmine” raames.
Samal ajal, aastatel 2004-2019, oli Ave Genfi Kõrgemas Konservatooriumis vokaalõpetaja ja korrepertor ning tuntud dirigendi ja kontraballeti Nathalie Stutzmanni assistent. Ta on saatnud lauljaid erinevatel rahvusvahelistel lauluvõistlustel ja teinud koostööd selliste silmapaistvate dirigentidega nagu Juri Temirkanov, Iván Fischer, William Christie ja Eesti dirigendid Vello Pähn, Eri Klas, Risto Joost, Erki Pehk ja Hirvo Surva.
Ta on saatnud ka väljapaistvate lauljate, sealhulgas Patricia Petiboni, Nathalie Stutzmanni, Edda Moseri, Teresa Berganza, Sergei Leiferkuse jt. meistriklasse.
Alates septembrist 2023 töötab Ave ka pianist-repertuaarina Rahvusooperis Estonia.
Eestikeelne õhtujuht on Anleena Liivango, muusik,
Anleena on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuri oboe erialal. Ta on täiendanud end Hispaanias Granada Kuninglikus Kõrgemas Konservatooriumis. Ta on loonud Ansambel Yheksa ja olnud selle kunstiline juht. Tegutseb vabakutselise oboemängijana ja täiendab end klassikalise laulu alal.
Zhenya Hovsepyan
metsosopran
Elena Bebekh
sopran
Ave Wagner
Pianist, vanemõpetaja, kontsertmeister teatris Estonia

Galerii
Meie eelmine kontsert Hopneri majas 8. oktoobril 2023 osutus edukaks. Vaata allpool Toomas Kuter’i kirjutatud artiklit ja meie publiku tagasisidet.




Kontsert märtsil 2024. Tartu Ülikooli Muuseumi Valge saal
Kontsert "Muusika väljaspool aega. Sergei Rahmaninovi 150. sünniaastapäevaks"
Kontsertide eesmärk on tuua kuulajateni silmapaistva helilooja S. Rahmaninovi vokaalsete meistriteoseid, samuti anda lühiülevaade demonstreeritavate teoste loomise eripäradest ja maestro rahutu elust.
Lisaks helilooja tuntud romanssidele, nagu “Vokaliis”, “Karikakrad”, “Uni” jt, kõlavad ka aariad Rahmaninovi ooperitest (nt: “Aleko”, diplomitöö, mille eest helilooja sai suure kuldmedali).
Romaanse ja ooperi meistriteoseid esitasid:
metsosopran Zhenya Hovsepyan, imelise sametise tämbri omanik, aktiivne osaleja iga-aastastes Savonlinna etendustes ja erinevates Eesti muusikaprojektides, kogenud laulja peaosades nagu Lumekuninganna V. Ignatovi ooperis “Lumekuninganna”, hääleseadja, rahvusvaheliste konkursside laureaat;
bass Stanislav Šeljahhovski, RAM (Riiklik Akadeemiline Meeskoor) laulja, aktiivne osaleja iga-aastastes Savonlinna etendustes ja erinevates Eesti muusikaprojektides, Krahvi osa Gounod’ ooperis “Romeo ja Julia” 2019. aastal, Sid’i osa Puccini ooperis “La fanciulla del West” 2018. aastal Estonia teatris, Isa Frost (jõuluvana) peaosa V. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt”;
sopran Elena Bebekh, mitmete Eesti muusikafestivalide ja -projektide osaleja, Georg Otsa nimelise vokaalikonkursi laureaat 2020. aastal, V. Ignatovi lasteooperi “Talvemuinasjutt” lumenaise peaosa.
Pianist on andekas Anna Khachaturyan, kes on lõpetanud Erevani Riikliku Konservatooriumi ja Tallinna Muusikaakadeemia, laureaat riiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel.
Tunnistused


Toomas Kuteri artikkel meie 8. oktoobri 2023. aasta Rahmaninovi kontserdist Hopneri majas, mille kirjutas Delfi ja Pärnu Postimees jaoks.
Toomas Kuter "Ajatu kontsert ajatust muusikast" (eesti keeles)
Toomas Kuter, muusik ja kirjanik
8. oktoobril toimus Tallinna Hopneri Maja hubases ja hea akustikaga saalis muusikaline pärastlõuna, mis tutvustas kõikidele huvilistele ning kontserdikülastajatele helilooja Sergei Rahmaninovi vokaalloomingut. Olgu siinkohal märgitud, et 2023. aasta 1. aprillil möödus 150 aastat Rahmaninovi sünnist Venemaal Semjonovos, 28. märtsil aga 80 aastat tema surmast Beverly Hillsis Ameerika Ühendriikides.
Heliloominguga hakkas Rahmaninov varakult tegelema ning juba varajases noorukieas lõi ta nii mõnedki oma maailmakuulsatest šedöövritest, samas emigratsiooni-aastatel ei kirjutanud ta ühtegi romanssi. Just nõnda valgustas publikut kontserti juhtinud karismaatiline näitleja ja sõnaseadja Eduard Tee.
Romansside peenekoeline keel
Nii nagu Rahmaninovi muusikat saab pidada ning peabki pidama ajatuks (siinkohal pole tegu mitte ainult helilooja vokaalmuusikaga, vaid tema geniaalse loominguga laiemalt), kujunes ajatuks oaasiks keset argihallust ning kõikjal vohavat meedia poolt utreeritavat negatiivsust ka pühapäevane kontsert, mille korraldas MTÜ Music4U.
Poolteist tundi viibisid kontserdikülalised teises: filmidest, romaanidest ja inimese alateadvusest tuttavas maailmas, kus kehtisid väärtushinnangud, mis aastasadade vältel inimkonnal elujõulisena on aidanud püsida.
Romanss kui nähtus sai alguse Prantsusmaalt, hiljem liikusid romanssidega seonduvad muusikavormid mujale Euroopasse ja Venemaale. Romansse iseloomustab sügavatest, kirglikest, romantilistest ning aristokraatlikest tõekspidamistest kantud alatoon, mis romansi kui žanri suursuguseks muudab. Vaata kehtib nii linnaromansside kui klassikaliste romansside puhul, mille heaks näiteks on Sergei Rahmaninovi ähvardamas.
Romansse esitada pole kerge. Romanss ei eelda ooperilauljale vajalikku suurt häält, küll aga eeldab ta sisemist intelligentsi ning peenekoelist muusikalist maitset. Enamik ooperilauljatest pole romansside esitamiseks võimelised, kuna siin ei mängi primaarset rolli hääle suurus, vaid esitatava tunnetus, sisu ning oskus mängida piano ning pianissimoga. Just piano kasutamine ettekandes näitab, kas tegu suure artisti või keskpärase õpipoisiga.
Missioonitunne ja nõtkekäeline kontsertmeister
Ühingu Music4U missioonitundest kantud kontsert jättis hea mulje, pakkudes mitmeid muusikalisi kõrghetki. Rahmaninovi romansse esitasid sopran Elena Bebekh, metsosopran Zhenya Hovsepyan ja bass-bariton Stanislav Šeljahhovski, neid saatis klaveril nõtkekäeline pianist-kontsertmeister Anna Khachaturyan.
Temast (Anna Khachaturyan) alustakski. Rahmaninovi romansiloomingus on klaverisaatel täita oluline roll, tema loomingus moodustavad hääl ning saateinstrument klaver monoliitse terviku, olles teineteisest lahutamatud ning tuues just taolisel moel kuulajani helilooja mõtte ning tema nootitesse kätketud sisu.
Seetõttu on solisti ning kontsertmeistri ansambel olulisim, mis romansikontserdi puhul kujundab vundamendi, millele saab üles ehitada professionaalse ja kvaliteetse sisu.
Anna Khachaturyan on solisti jälgiv, tähelepanelik partner, kes kindlalt teeb kaasa solisti poolt kujundatud fraasinihked, fermaadid ja tempo-variatsioonid. Kohati ületab ta solisti, olles nii mõnegi pala puhul muusikaliselt tundlikum ning dünaamikasse süüvivam. Hopneri Maja kontserdil oli pianist Anna Khachaturyan vt, kes tagas romansside esituseks vajaliku, ilma milleta romanss nähtusena mõtte kaotab.
Tänu Khachaturyani oskusele romansimuusikat selle parimaid traditsioone järgides esitada said suurepärase raamistuse pea kõik ettekantud romansid.
Siinkohal oli hea tõdeda, et veel on säilinud lavakultuur, mis kunagi saatis kõrgtasemel kontserte. Väike, kuid oluline nüanss: uue solisti saabudes tõusis kontsertmeister Khachaturyan alati püsti. Tänapäevastel kontsertitel meie kultuuriareaalis kohtab sellist etiketist kinnipidamist harva.
Tugev solistide kooslus
Sopran Elena Bebekhi hääl kõlas eriti kaunilt piano lõikudes ning pianot nõudvate nn pika hingamise fraaside esitusel, sama võib öelda ka metsosopran Zhenya Hovsepyani kohta, kelle piano puhul pääses esile tema metso isikupärane ja kaunis tämber.
Sopran Bebekhile Rahmaninovi romansid sobivad, helilooja üks tuntumaid ja armastatumaid romansse “Kevadised veed”, millega kontsert lõpetati, andis tunnistust Bebekhi headest vokaalsetest võimetest. Tema fraas arenes ühtlaselt kuni kulminatsioonini ning moodustas kauni terviku selle vokaalset meisterlikkust nõudva romansi esitusel. Bebekhi lauldud Rahmaninovi “Vokaliis” tuli aga publkiku soovil kordamisele. Need mõlemad on efektsed romansid, mistõttu nende hea esituse puhul on edu artistidele ette kindlustatud. Minu jaoks kujunes Bebekhi parimaks ja ka kogu kontserdi üheks suurepäraseimaks numbriks romanss “Sirel”. Just selles, näiliselt lihtsas, kuid tegelikult suurt meisterlikkust nõudvas teoses tuli välja Bebekhi hääle kaunis piano, tema kantileensed fraasid ning sisu, mis ka kulminatsiooni puhul jäi raamidesse, andes edasi helilooja mõtte ning olles kogu õhtu üks parimaid pärleid.
Zhenya Hovsepyani puhul kujunes taoliseks pärliks romanss “Salapärase öö vaikuses”. Hovsepyani hääl kõlab kaunilt kesk- ja madalas registris, olles pärajal määral sonoorne ning sensuaalne, selline, mis kuulajale mõju avaldab.
Bass-bariton Stanislav Šeljahhovski alustas kogu kontserti romansiga “Hommik”, mis oli õnnestunud. ja stiilne algus ning muusikalises plaanis hästi ette kantud. Nauditavaks ning algsest ideest kantuks osutus ka romanss “On aeg!”. Šeljahhovski puhul võime rääkida heast vokaaltehnikast, mis lubab tal raskusteta hakkama saada nii mõnegi keerulise teosega, samuti kõikides registrites ühtlaselt kõlavast häälest.
Tallinnast Pärnusse
Pärastlõuna muutis informatiivseks ning arendavaks Eduard Tee, kelle kommentaarid esitatava kohta ilmestasid kontserdi, andes sellele uued alatoonid ning uue mõtte.
Ühing Music4U esitab sama kava 29. oktoobril Pärnu Raekojas.
Eestimaa on väike ning Tallinnast Pärnuni vaid 129 kilomeetrit! Sõit tasub ette võtta, et poolteist tundi viibida ajatuses, ajatu muusika lummuses.
Saada oma taotlus siia
Jälgi kaasa
Rohkem uudiseid näete meie Facebooki Elena Bebekh- Savostjanova Singer lehel.