Tere tulemast muusika lummavasse maailma koos Music4U-ga!

Milliseid klassikalisi kontserte tahaksite näha? Keda ja mida tahaksite seal kuulata? Oleme avatud teie ideedele ja soovitustele!
Music4U korraldab huvitavaid muusika sündmusi täieliku sukeldumisega muusikasse

Tere tulemast meie kontsertidele:

Laulutunnid:

Helista: +372 555 33 097

Meie lugu

Music4U Ühing on loodud eesmärgiga täielikult muusikasse süveneda: tänu professionaalsetele muusikutele ja õhtujuhtidele saad nii emotsionaalset kui ka intellektuaalset naudingut.

Laval esinedes olen märganud, et inimesed on vastuvõtlikumad ja tänulikumad, kui aitad neil mõista sõnumit muusika ja sõnade taga. Nad tulevad isegi sinu juurde, et tänada sind eriliselt võõrsõnade selgitamise või sissejuhatuse eest ooperi käsikirjas, kus nad saavad seda või teist aariat elavalt ette kujutada – ja aru saada, miks seda lauldi…

Seega kutsusin kutselised lauljad, pianistid ja näitlejad, et tõeline rõõm tekiks. Ja see juhtus! Hämmastavalt tunnistasid erineva sotsiaalse taustaga inimesed, nagu ehitajad, kokad, õpetajad, muusikud, ajakirjanikud ja teised – kõik tunnistasid, kui läbitungivaks muutub lugu, kui lähedaseks muutub klassikaline muusika – isegi selline muusika, nagu Rahmaninovi romansid, mida on alati peetud kitsale inimgrupile mõeldud muusikaks…

Nüüd paluvad inimesed rohkem selliseid üritusi. Ja ma olen tõesti tänulik oma pühendunud meeskonnale, kes on mind toetanud ebakindluse, katsumuste ja kahtluste ajal, kes on aidanud luua seda vaimset muusikasse süvenemise maagiat.

Elena Bebekh

Music4U Ühingu asutaja

Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.

Ta on diplomeeritud ja rahvusvaheliste konkursside laureaat:

  • Georg Otsale pühendatud lauluvõistluse “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
  • “Rahvusvaheline ooperimuusika foorum” Moskvas, 2015.
  • “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruza, 2011.

Ta mängis V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” 2022/23 hooajal Snegurotška (Lumetüdruk) rolli.

Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Solist.

Ta on lõpetanud Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna magistrikraadi romaani-germaani filoloogia erialal. Paar aastat hiljem sai magistrikraadi akadeemilise laulmise alal Moskva Pedagoogikaülikooli muusikateaduskonnas.

Ta esineb aktiivselt kontsertidel, korraldab kontserdi- ja haridusüritusi, töötab laulu- ja inglise keele õpetajana ning turundajana.

Elena Bebekh

Elena Bebekh

Soprano
Lauluõpetaja
Inglise keele õpetaja
Edendaja
Kontserdi korraldaja

Järgmise kontserdini on jäänud aega:

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Tulevased kontserdid

“Hispaania FIESTA”:
20. septembril 2025 Tartu Tubina saalis kell 17

Kontsert "Hispaania FIESTA"

Kas sooviksid peagi olla päikesepaistelises Hispaanias? Lihtne! Sukeldume hispaania vokaal- ja instrumentaalmuusika maailma, mida saadavad kastanettide ja kontsade taktid uskumatute hispaania rütmide keerises! Kuulete vanade hispaania rahvalaulude, romansside ja kuulsate zarzuelade aariate arranžeeringuid ning avastate, millest hispaanlased laulsid ja laulavad, mis neid nutma paneb ja mis neile rõõmu valmistab.

Õhtu erikülaline: flamenco-koreograaf ja tantsija Claudia Ševtšenko.

Süütame seda Hispaania stiilis!

Osalejad:

Elena Bebekh, sopran . Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.

Ta on rahvusvaheliste konkursside diplomeeritud ja laureaat:
– Georg Otsale pühendatud vokaalikonkursi “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
– “International Forum of Opera Music” Moskvas, 2015.
– “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruzas, 2011.
Esitas V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli hooajal 2022/23.

Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Seltsi solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna, magistrikraad romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta on aktiivselt esinenud kontsertidel, korraldanud kontserdi- ja haridusüritusi, tegutseb vokaali- ja inglise keele õpetajana ning turundajana, veebidisainerina ja promootorina.

Pianist on andekas Mari Visnapuumägi ,

lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) magistrikraadi vokaalkammermuusika ja saateansambli erialal, omandades 2018. aastal cum laude professor Helin Kapteni juhendamisel. Samuti omandas ta 2016. aastal magistrikraadi klaverimängu erialal Lauri Väinmaa juhendamisel.

Saatejuhina töötas ta 2017. aastal EMTAs Raivo ja Mihkel Peäske flöödiklassis, aastatel 2016-2021 Hanna-Liina Võsa Muusikakoolis, alates 2018. aastast Pärnu Järvi Akadeemias ning alates 2016. aastast Scheersbergis Saksa-Skandinaavia muusikanädala koorisaatjana ja orkestripianistina. Samuti on ta kaasatud Pärnu Muusikafestivali ja Eesti Festivaliorkestri korraldusmeeskonda.

2022. aastal salvestas ta Joosep Trummi sooloalbumi “24 värvilist prelüüdi klaverile”.

Mari on ka aktiivne nii klassikalise klaveri kui ka vaba klaveriõpetaja ning alates 2022. aastast juhatab ta oma klaveristuudiot vanalinnas.

Claudia Ševtčenko  – 1986.a. on lõpetanud Tallinna Pedagoogikaülikooli kultuuri- ja haridusteaduskonna näitejuhtimise eriala-kultuurharidustöötaja taidlusteatri rezissööri kvalifikatsiooniga. Õppejõud: Inna Taarna, Rudolf Allabert, Härmo Saarm jt.
1988-1991.a. Kultuuritöötajate Täienduskool tantsujuhtimise, koreograafi eriala.
Claudia on õpinud flamencot Granadas, Sevilljas, Helsingis, Jerexis jt.

1990.a. tõi Claudia Ševtšenko flamencotantsu Eestisse ja on ka esimene flamencotantsu õpetaja Eestis.

2004.a. Show Dance võistlustel pälvis Claudia Ševtšenko soolotantsude kategoorias Grand Prix.
2005.a.-2007.a. Kontsertetendus “Inspireeritud Carmenist” Rahvusooper “Estonia” solistiga Helen Lokuta ja pianist Ralf Taaliga. (Koreograaf ja osaleb ka ise tantsijana)

On õpetanud flamencotantsu Eestis, Lätis, Soomes ja Belgias ning esinenud Eestis, Lätis, Leedus, Siberis, Soomes, Rootsis, Belgias ja Küprosel.

Tulev kontsert: 20. septembril kl 17

Tartu Tubina saal (Heino Elleri kool)

HISPAANIA FIESTA

Sopran – Elena Bebekh
Pianist – Mari Visnapuumägi
Flamenco – Claudia Ševtšenko

Juhendajad (EST/RUS) – Elena Bebekh, Mari Visnapuumägi

Korraldaja: Music4U

Sündmuse üksikasjad

Kuupäev: 20. september 2025
Kellaaeg: 17:00
Asukoht:
Tartu Tubina saal
(Heino Elleri kool
)

 

Ennustatud ilm

Temperatuur: 14°
Tuul: 5 km/h

Sademete hulk: 83%
Pilvisus: 65 %

Kontserdi kava

. Neli mulgimeest” – Los cuatro muleros

Manuel de Falla y Matheu (1876-1946) arranžeering, sõnad Federico García Lorca.

See on traditsiooniline Andaluusia rahvalaul, mis on rikas piirkondliku värvinguga. Klaverisaatmine tekitab elavalt tunde, kuidas sõidetakse vankriga üle ebatasase pinnase – geniaalne muusikaline puudutus, mis äratab maastiku ellu.

“Con amores, la mi madre”
See laul on õrn pöördumine emale – tema piiramatule armastusele, mis leevendab kõike, sealhulgas ka tütre kaotatud armastuse kurbust.

Laulutekst põhineb 15. sajandi baskide luuletaja Juan de Anchieta luuletusel, kes on üks Hispaania renessansiaja muusika varajasi tegelasi. Klaverisaatmine meenutab õrnalt tooli kiikumist, tugevdades laulu sooja ja vaikse lohutusega meeleolu.

“Seitse hispaania rahvalaulu” Manuel de Falla poolt

Selles kuulsas laulutsüklis tutvustab Manuel de Falla Hispaania rikkalikku muusikalist pärandit, tuginedes eri piirkondade rahvapärimusele. Iga laul esindab oma žanri ja stiili, pakkudes värvikaid pilte riigi kultuurilisest mitmekesisusest.

Tsükkel sai alguse ühe Málagast pärit laulja palvel, kes palus heliloojal pakkuda mõned palad ettekandeks. Inspireerituna mitmetest traditsioonilistest meloodiatest otsustas Falla need laulule ja klaverile arranžeerida, andes neile uue elu oma rafineeritud muusikakeele abil.

“Mauride sall” – El Paño Moruno Manuel de Falla poolt

On ebaselge, mis seda laulu laulva noore naise südames tõeliselt liigub – ta räägib plekist rikutud ja seetõttu odavamalt müüdud rätikust. Kas ta räägib tõesti rätikust või peitub tema sõnade taga varjatud mure?

Meloodia on kiire tempoga, kiire laulujoonega. Saatejoon jääb helge ja päikesepaisteline, peaaegu tantsuline – raske uskuda, et selline emotsionaalne keerukus peidab end sellise elava muusika all.

See tükk esitatakse koos Claudia Ševtčenko flamenkost inspireeritud tantsuga. Traditsiooniline hispaania vorm ühendab laulu ja tantsu, kus laulja ja tantsija justkui vestlevad omavahel – rütmi ja väljenduse elav dialoog.

“Del cabello más sutil” arranžeerinud Fernando Obradors

See peen laul, mis põhineb vanal hispaania rahvameloodial, on üks õhtu ilusamaid ja õrnemaid hetki.

See on õrn armastuse väljendus – intiimne, poeetiline ja täis igatsust.
“Ma teen sinu juuste peenikestest niitidest keti, et sa jääksid mulle lähedale… Ma soovin, et ma võiksin olla sinu karikas, nii et iga kord, kui sa jood, sa suudleksid mind.”

Obradors’i elegantne seade laseb sõnade õrnal intensiivsusel läbi paista, tabades vaikse armastuse sosinat.

“Ma tulen Hispaaniast” – De España vengo
Aaria Pablo Luna zarzuelast El niño judío (1918).

See aaria on saanud kuulsamaks kui zarzuela, millest see pärineb – Hispaania helilooja Pablo Luna “El niño judío” (“Juudi poiss“). Loos reisivad tegelased Indiasse, et otsida kangelanna vanemaid. Kui Raja küsib, kust ta pärit on, vastab ta uhkelt: “Ma olen pärit Hispaaniast.”

See, mis järgneb, on elujõuline, kirglik identiteedi ja vaimu deklaratsioon. Ta laulab sellest, et ta on Madridi Manola – traditsiooniline kuju, kes on tuntud erilise riietuse, tulise temperamendi ja vankumatu uhkuse poolest.

Loomulikult kõneleb aaria armastusest – armastusest, mida võrreldakse nii suure tulekahjuga, et tornikell annab häiret. Aga ka kurbusest: mustlane, keda ta jumaldab, ei armasta teda tagasi – lihtsalt sellepärast, et tema silmad on pruunid. Kuid siiski laulab ta uhkusega: Ma olen Hispaaniast!

Etendust saadab elav kastanettide heli, mis lisab sellele rõõmsameelsele ja kibedamale teosele värvi ja rütmi.

“Carceleras” Ruperto Chapí zarzuelast ” Las hijas del Zebedeo ” (1895).

Selles vaimukas aarias laulab zarzuela ” Zebedeuse tütred ” kangelanna uhkelt oma armastatule. Kuigi paljud naised imetlevad teda, ei pööra ta neile tähelepanu – tema süda kuulub ainult temale.

Naine naudib mehe kiindumust: mees kinkib talle lilli, sosistab talle magusaid sõnu ja vaatab teda nii intensiivselt, et ta sulab nagu tarretis.

“Carceleras” on üks kuulsamaid soprani aariaid zarzuela repertuaaris – täis tulist sarmi, rütmi ja vastupandamatut lõunamaistlikkust.

“Chiquitita la novia” – Väike pruut. Fernando Obradors .

See elav laul pulbitseb flamenko tulisest rütmist ja hispaania rahvamuusika mängulisest vaimust. Tekstid on pärit traditsioonilisest rahvalaulude kogumikust, mis on täis vaimukust ja sarmi:

“Väike pruut, väike peigmees,
väike saal ja väike magamistuba –
nii et mul on vaja väikest voodit… ja sääsevõrku!”

Muusikas on isegi kuulda pisikese sääskede surinat – ulakas sissetungija, kes kiusab kõiki, ka noorpaari!

Obradors muudab selle humoorika stseeni elavaks muusikaliseks hetkeks, mis on rikas hispaania värvi ja rütmiga.

Osalejad

.

Elena Bebekh, sopran ja õhtujuht (vene keeles).

Elena lõpetas kiitusega Moskva Pedagoogikaülikoolis 2013. aastal magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.

Ta on diplomeeritud ja rahvusvaheliste konkursside laureaat:

  • Georg Otsale pühendatud lauluvõistluse “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
  • “Rahvusvaheline ooperimuusika foorum” Moskvas, 2015.
  • “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruza, 2011.

Ta mängis V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli 2022/23. hooajal.

Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Solist.

Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna magistrikraadi romaani-germaani filoloogia erialal.

Ta esineb aktiivselt kontsertidel, korraldab kontserdi- ja haridusüritusi, töötab laulu- ja inglise keele õpetajana ning turundajana.

Mari Visnapuumägi, pianist

Pianist on andekas Mari Visnapuumägi ,

lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) magistrikraadi vokaalkammermuusika ja saateansambli erialal, omandades 2018. aastal cum laude professor Helin Kapteni juhendamisel. Samuti omandas ta 2016. aastal magistrikraadi klaverimängu erialal Lauri Väinmaa juhendamisel.

Saatejuhina töötas ta 2017. aastal EMTAs Raivo ja Mihkel Peäske flöödiklassis, aastatel 2016-2021 Hanna-Liina Võsa Muusikakoolis, alates 2018. aastast Pärnu Järvi Akadeemias ning alates 2016. aastast Scheersbergis Saksa-Skandinaavia muusikanädala koorisaatjana ja orkestripianistina. Samuti on ta kaasatud Pärnu Muusikafestivali ja Eesti Festivaliorkestri korraldusmeeskonda.

2022. aastal salvestas ta Joosep Trummi sooloalbumi “24 värvilist prelüüdi klaverile”.

Mari on ka aktiivne nii klassikalise klaveri kui ka vaba klaveriõpetaja ning alates 2022. aastast juhatab ta oma klaveristuudiot vanalinnas.

Claudia Shevtchenko, flamenco

Claudia demonstreerib innukat flamenkotantsu! Claudia lõpetas 1986. aastal Tallinna Pedagoogikaülikooli (kultuuri- ja haridusteaduskond) lavastaja erialal, omandades kultuuripedagoogi ja harrastusteatri lavastaja kvalifikatsiooni. Tema juhendajate hulka kuulusid muu hulgas Inna Taarna, Rudolf Allabert, Härmo Saarm.

Aastatel 1988-1991 õppis ta Kultuuritöötajate Täienduskoolis tantsujuhtimist ja koreograafiat.

Claudia on õppinud flamencot Granadas, Sevillas, Helsingis, Jerezis ja teistes linnades.

1990. aastal tõi Claudia Ševtšenko flamenkotantsu Eestisse ja sai esimeseks flamenkotantsu õpetajaks riigis.

2004. aastal võitis ta showtantsu võistlusel soolotantsu kategoorias Grand Prix.

Aastatel 2005-2007 lõi ja esines ta koos sopran Helen Lokuta (Rahvusooper Estonia solist) ja pianist Ralf Taaliga kontsertlavastuses “Inspired by Carmen”. Claudia oli koreograaf ja esines ka tantsijana.

Ta on õpetanud flamencot Eestis, Lätis, Soomes ja Belgias ning esinenud Eestis, Lätis, Leedus, Siberis, Soomes, Rootsis, Belgias ja Küprosel.

Varasemad kontserdid

“Hispaania FIESTA”:
30. mai 2025 Narva Rugodivis

Kontsert "Spaania FIESTA"

Kas sooviksid peagi olla päikesepaistelises Hispaanias? Lihtne! Sukeldume hispaania vokaal- ja instrumentaalmuusika maailma, mida saadavad kastanettide ja kontsade taktid uskumatute hispaania rütmide keerises! Kuulete vanade hispaania rahvalaulude, romansside ja kuulsate zarzuelade aariate arranžeeringuid ning avastate, millest hispaanlased laulsid ja laulavad, mis neid nutma paneb ja mis neile rõõmu valmistab.

Õhtu erikülaline: flamenco-koreograaf ja tantsija Maria Rääk.

Süütame seda Hispaania stiilis!

Osalejad:

Elena Bebekh, sopran . Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.

Ta on rahvusvaheliste konkursside diplomeeritud ja laureaat:
– Georg Otsale pühendatud vokaalikonkursi “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
– “International Forum of Opera Music” Moskvas, 2015.
– “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruzas, 2011.
Esitas V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli hooajal 2022/23.

Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Seltsi solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna, magistrikraad romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta on aktiivselt esinenud kontsertidel, korraldanud kontserdi- ja haridusüritusi, tegutseb vokaali- ja inglise keele õpetajana ning turundajana, veebidisainerina ja promootorina.

Pianist on andekas Mari Visnapuumägi ,

lõpetas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia (EMTA) magistrikraadi vokaalkammermuusika ja saateansambli erialal, omandades 2018. aastal cum laude professor Helin Kapteni juhendamisel. Samuti omandas ta 2016. aastal magistrikraadi klaverimängu erialal Lauri Väinmaa juhendamisel.

Saatejuhina töötas ta 2017. aastal EMTAs Raivo ja Mihkel Peäske flöödiklassis, aastatel 2016-2021 Hanna-Liina Võsa Muusikakoolis, alates 2018. aastast Pärnu Järvi Akadeemias ning alates 2016. aastast Scheersbergis Saksa-Skandinaavia muusikanädala koorisaatjana ja orkestripianistina. Samuti on ta kaasatud Pärnu Muusikafestivali ja Eesti Festivaliorkestri korraldusmeeskonda.

2022. aastal salvestas ta Joosep Trummi sooloalbumi “24 värvilist prelüüdi klaverile”.

Mari on ka aktiivne nii klassikalise klaveri kui ka vaba klaveriõpetaja ning alates 2022. aastast juhatab ta oma klaveristuudiot vanalinnas.

Maria Rääk – Maria on lõpetanud Tallinna Ülikooli koreograafia osakonna, professor Mait Agu kursuse (koreograaf, tantsija, tantsuõpetaja), õppinud flamencot Amor de Dios flamencoakadeemias Madridis (AEF ja Eesti Kultuurkapitali stipendiumid) ja teistes tantsustuudiotes Sevillas ja Jerezis.

Maria avastas flamenco hispaania keele õppimise ajal (alustas keeleõpet 9-aastaselt; lisaks tantsimisele töötas Maria hispaania keele õpetajana, tõlkijana ja giidina).

Maria õpetas ja esines flamencot Eestis, Lätis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hispaanias. Alates 2001. aastast teeb ta tihedat koostööd Madridi flamenco balleti peatantsija ja koreograafi Ivan Gallegoga.

 

Tagasiside FIESTA-st (Hopner, Tallinn)

“Prantsuse romantismi saladused”:

20. mai Narva raekojas

Tunnistused meie Prantsuse kontsertidelt (Narva ja Pärnu)

Tagasiside meie FRANTSUSE KONTSERDI kohta

(Tartu ja Tallinn)

Varasemad kontserdid: 11. veebruar 2025. Tallinna Hopneri maja

Kontsert "Prantsusmaa romantismi saladused"

2025. aastal kutsume teid muusikalisele õhtule, mis on pühendatud prantsuse klassikalise muusika romantika perioodi meistriteostele. Kontserdid toimuvad:

11. veebruar Tallinnas (Hopneri maja)

📜 Programm: Bizet, Saint-Saëns, Debussy, Fauré, Delibes ja teised suured heliloojad. Oodata on selliseid ikoonilisi teoseid nagu Habanera Bizet’ ooperist “Carmen”, Lakmé duett, Delibes’ Hispaania boolero ja Gabriel Fauré suurepärased romansid, mis on täis poeesiat ja emotsioone.

🎙 Õhtujuht Anleena Liivango paljastab selle prantsuse muusika kuldajastu saladusi, jagab teadmisi ja aitab teil tunda, kui kaasaegne ja seostatav on see muusika ka tänapäeval.

Sukeldu muusika lummavasse maailma ja avasta prantsuse romantismi saladused! 🎶

PS. Meie Prantsuse kontsert sai 2023. aastal Pärnu linnavalitsuse toetuse ja nüüd toetab Kultuurkapital 2025. aasta etendusi.

Kontserdil osalejad:

Elena Bebekh, sopran . Elena lõpetas 2013. aastal Moskva Pedagoogikaülikooli magistrikraadi klassikalise laulmise erialal.

Ta on rahvusvaheliste konkursside diplomeeritud ja laureaat:
– Georg Otsale pühendatud vokaalikonkursi “Sõprus 2020” võitja kategoorias 23+, Tallinn, 2020.
– “International Forum of Opera Music” Moskvas, 2015.
– “Musica Classica” klassikalise muusika festival-konkurss, Ruzas, 2011.
Esitas V.l. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt” Snegurotška (Lumetüdruk) rolli hooajal 2022/23.

Alates 2016. aastast on ta Vene Filharmoonia Seltsi solist.
Ta lõpetas 1999. aastal Moskva Riikliku Ülikooli (Moskva) filoloogiateaduskonna, magistrikraad romaani-germaani filoloogia erialal.
Ta on aktiivselt esinenud kontsertidel, korraldanud kontserdi- ja haridusüritusi, tegutseb vokaali- ja inglise keele õpetajana ning turundajana, veebidisainerina ja promootorina.

Zhenya Hovsepyan, meztsosopran

Zhenya lõpetas 2006. aastal Jerevani Komitas’i Riikliku Konservatooriumi akadeemilise laulmise teaduskonna kiitusega maailmakuulsa soprani Goar Gasparyani juhendamisel.

Aastatel 2003-2007 oli ta kvarteti “Sanctus” ja Jerevani Riikliku Ooperistuudio solist. Ta laulis Estonia teatri riigiooperiteatri kooris ja Eesti Kontsertkooris.

Alates 2009. aastast on ta Vene Filharmoonia Solist Eestis. Ta on vokaalansambli “Rejoice.

Alates 2012. aastast on ta osalenud iga-aastasel Savonlinna ooperifestivalil Soomes. Eestis on ta esinenud solistina paljudes prestiižsetes projektides, sealhulgas Ilarion Alfejevi ja Vsevolod Pozdejevi teoste esiettekannetes.

Ta on esinenud olulistel kontsertidel Eestis, Armeenias, Hiinas, Soomes, Venemaal, Baltimaades ja Gruusias.

Alates 2005. aastast on Zhenya töötanud ka hääleõpetajana ja muusikateooria õpetajana.

Pianist on andekas Ave Wagner,

Ave on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia klaveri erialal prof Ivari Ilja juhendamisel ning omandanud magistrikraadi saatekorralduse erialal prof Helin Kapteni juhendamisel. Magistriõppe raames lihvis ta oma oskusi kaks aastat Lyoni Kõrgemas Konservatooriumis saatekoori osakonnas prof Monique Mathoni ja prof Michel Tranchant’i juhendamisel, keskendudes peamiselt prantsuse vokaalmuusikale ja ooperile.

Aastatel 2000-2004 töötas ta Lyoni Rahvusooperis. 2001. aastal alustas Ave saatekoori ja vokaalansambli õpetamist Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, kus ta töötab jätkuvalt saatekoori ja ooperistuudio vanemõpetajana.

Aastatel 2004-2005 oli ta vokaalosakonna juhataja Jaakko Ryhäneni assistent ja tema vokaalklassi korrapidaja. Aastatel 2008-2015 õpetas ta prantsuse mélodie’t kursuse “Stiilide tundmine” raames.

Samal ajal, aastatel 2004-2019, oli Ave Genfi Kõrgemas Konservatooriumis vokaalõpetaja ja korrepertor ning tuntud dirigendi ja kontraballeti Nathalie Stutzmanni assistent. Ta on saatnud lauljaid erinevatel rahvusvahelistel lauluvõistlustel ja teinud koostööd selliste silmapaistvate dirigentidega nagu Juri Temirkanov, Iván Fischer, William Christie ja Eesti dirigendid Vello Pähn, Eri Klas, Risto Joost, Erki Pehk ja Hirvo Surva.

Ta on saatnud ka väljapaistvate lauljate, sealhulgas Patricia Petiboni, Nathalie Stutzmanni, Edda Moseri, Teresa Berganza, Sergei Leiferkuse jt. meistriklasse.

Alates septembrist 2023 töötab Ave ka pianist-repertuaarina Rahvusooperis Estonia.

Zhenya Hovsepyan

meztsosopran

Elena Bebekh

Soprano

Ave Wagner

Pianist, vanemõpetaja, kontsertmeister teatris Estonia

Galerii

Meie eelmine kontsert Hopneri majas 8. oktoobril 2023 osutus edukaks. Vaata allpool Toomas Kuter’i kirjutatud artiklit ja meie publiku tagasisidet.

 

Kordame seda uuesti 3. märtsil Tartus. Palun, tere tulemast!

Viimane kontsert: märts 2024. Tartu Ülikooli Valge saal

Kontsert "Muusika väljaspool aega. Sergei Rahmaninovi 150. aastapäevale"

Kontsertide eesmärk on tuua kuulajateni silmapaistva helilooja S. Rahmaninovi vokaalsete meistriteoste paremik, samuti anda lühiülevaade demonstreeritavate teoste loomise eripäradest ja maestro rahutu elust.

Lisaks helilooja tuntud romanssidele, nagu “Vocalise”, “Daisies”, “Dream” jt, kõlavad ka aariad Rahmaninovi ooperitest (nt: “Aleko”, diplomitöö, mille eest helilooja sai suure kuldmedali).

Romaane ja ooperi meistriteoseid esitasid:

meztsosopran Ženja Hovsepjan, imelise sametise tämbri omanik, aktiivne osaleja iga-aastastes Savonlinna etendustes ja erinevates Eesti muusikaprojektides, kogenud laulja peaosades nagu Lumekuninganna V. Ignatovi ooperis “Lumekuninganna”, hääleseadja, rahvusvaheliste konkursside laureaat;

bass Stanislav Šeljahovski, RAM (Riiklik Akadeemiline Meeskoor) laulja, aktiivne osaleja iga-aastastes Savonlinna etendustes ja erinevates Eesti muusikaprojektides, Krahvi osa Gounod’ ooperis “Romeo ja Julia” 2019. aastal, Sid’i osa Puccini ooperis “La fanciulla del West” 2018. aastal Estonia teatris, Isa Frost (jõuluvana) peaosa V. Ignatovi lasteooperis “Talvemuinasjutt”;

sopran Elena Bebekh, mitmete Eesti muusikafestivalide ja -projektide osaleja, Georg Otsa nimelise vokaalikonkursi laureaat 2020. aastal, V. Ignatovi lasteooperi “Talvemuinasjutt” lumenaise peaosa.

Pianist on andekas Anna Khachaturyan, kes on lõpetanud Erevani Riikliku Konservatooriumi ja Tallinna Muusikaakadeemia, laureaat riiklikel ja rahvusvahelistel konkurssidel.

 

Tunnistused

Toomas Kuteri artikkel meie 8. oktoobri 2023. aasta Rahmaninovi kontserdist Hopneri majas, mille kirjutas Delfi ja Pärnu Postimees jaoks.
Toomas Kuter "Ajatu kontsert ajatust muusikast" (eesti keeles)

Toomas Kuter, muusik ja kirjanik

8. oktoobril toimus Tallinna Hopneri Maja hubases ja hea akustikaga saalis muusikaline pärastlõuna, mis tutvustas kõikidele huvilistele ning kontserdikülastajatele helilooja Sergei Rahmaninovi vokaalloomingut. Olgu siinkohal märgitud, et 2023. aasta 1. aprillil möödus 150 aastat Rahmaninovi sünnist Venemaal Semjonovos, 28. märtsil aga 80 aastat tema surmast Beverly Hillsis Ameerika Ühendriikides.

Heliloominguga hakkas Rahmaninov varakult tegelema ning juba varajases noorukieas lõi ta nii mõnedki oma maailmakuulsatest šedöövritest, samas emigratsiooni-aastatel ei kirjutanud ta ühtegi romanssi. Just nõnda valgustas publikut kontserti juhtinud karismaatiline näitleja ja sõnaseadja Eduard Tee.

Romansside peenekoeline keel

Nii nagu Rahmaninovi muusikat saab pidada ning peabki pidama ajatuks (siinkohal pole tegu mitte ainult helilooja vokaalmuusikaga, vaid tema geniaalse loominguga laiemalt), kujunes ajatuks oaasiks keset argihallust ning kõikjal vohavat meedia poolt utreeritavat negatiivsust ka pühapäevane kontsert, mille korraldas MTÜ Music4U.

Poolteist tundi viibisid kontserdikülalised teises: filmidest, romaanidest ja inimese alateadvusest tuttavas maailmas, kus kehtisid väärtushinnangud, mis aastasadade vältel inimkonnal elujõulisena on aidanud püsida.

Romanss kui nähtus sai alguse Prantsusmaalt, hiljem liikusid romanssidega seonduvad muusikavormid mujale Euroopasse ja Venemaale. Romansse iseloomustab sügavatest, kirglikest, romantilistest ning aristokraatlikest tõekspidamistest kantud alatoon, mis romansi kui žanri suursuguseks muudab. Vaata kehtib nii linnaromansside kui klassikaliste romansside puhul, mille heaks näiteks on Sergei Rahmaninovi ähvardamas.

Romansse esitada pole kerge. Romanss ei eelda ooperilauljale vajalikku suurt häält, küll aga eeldab ta sisemist intelligentsi ning peenekoelist muusikalist maitset. Enamik ooperilauljatest pole romansside esitamiseks võimelised, kuna siin ei mängi primaarset rolli hääle suurus, vaid esitatava tunnetus, sisu ning oskus mängida piano ning pianissimoga. Just piano kasutamine ettekandes näitab, kas tegu suure artisti või keskpärase õpipoisiga.

Missioonitunne ja nõtkekäeline kontsertmeister

Ühingu Music4U missioonitundest kantud kontsert jättis hea mulje, pakkudes mitmeid muusikalisi kõrghetki. Rahmaninovi romansse esitasid sopran Elena Bebekh, metsosopran Zhenya Hovsepyan ja bass-bariton Stanislav Šeljahhovski, neid saatis klaveril nõtkekäeline pianist-kontsertmeister Anna Khachaturyan.

Temast (Anna Khachaturyan) alustakski. Rahmaninovi romansiloomingus on klaverisaatel täita oluline roll, tema loomingus moodustavad hääl ning saateinstrument klaver monoliitse terviku, olles teineteisest lahutamatud ning tuues just taolisel moel kuulajani helilooja mõtte ning tema nootitesse kätketud sisu.

Seetõttu on solisti ning kontsertmeistri ansambel olulisim, mis romansikontserdi puhul kujundab vundamendi, millele saab üles ehitada professionaalse ja kvaliteetse sisu.

Anna Khachaturyan on solisti jälgiv, tähelepanelik partner, kes kindlalt teeb kaasa solisti poolt kujundatud fraasinihked, fermaadid ja tempo-variatsioonid. Kohati ületab ta solisti, olles nii mõnegi pala puhul muusikaliselt tundlikum ning dünaamikasse süüvivam. Hopneri Maja kontserdil oli pianist Anna Khachaturyan vt, kes tagas romansside esituseks vajaliku, ilma milleta romanss nähtusena mõtte kaotab.

Tänu Khachaturyani oskusele romansimuusikat selle parimaid traditsioone järgides esitada said suurepärase raamistuse pea kõik ettekantud romansid.

Siinkohal oli hea tõdeda, et veel on säilinud lavakultuur, mis kunagi saatis kõrgtasemel kontserte. Väike, kuid oluline nüanss: uue solisti saabudes tõusis kontsertmeister Khachaturyan alati püsti. Tänapäevastel kontsertitel meie kultuuriareaalis kohtab sellist etiketist kinnipidamist harva.

Tugev solistide kooslus

Sopran Elena Bebekhi hääl kõlas eriti kaunilt piano lõikudes ning pianot nõudvate nn pika hingamise fraaside esitusel, sama võib öelda ka metsosopran Zhenya Hovsepyani kohta, kelle piano puhul pääses esile tema metso isikupärane ja kaunis tämber.

Sopran Bebekhile Rahmaninovi romansid sobivad, helilooja üks tuntumaid ja armastatumaid romansse “Kevadised veed”, millega kontsert lõpetati, andis tunnistust Bebekhi headest vokaalsetest võimetest. Tema fraas arenes ühtlaselt kuni kulminatsioonini ning moodustas kauni terviku selle vokaalset meisterlikkust nõudva romansi esitusel. Bebekhi lauldud Rahmaninovi “Vokaliis” tuli aga publkiku soovil kordamisele. Need mõlemad on efektsed romansid, mistõttu nende hea esituse puhul on edu artistidele ette kindlustatud. Minu jaoks kujunes Bebekhi parimaks ja ka kogu kontserdi üheks suurepäraseimaks numbriks romanss “Sirel”. Just selles, näiliselt lihtsas, kuid tegelikult suurt meisterlikkust nõudvas teoses tuli välja Bebekhi hääle kaunis piano, tema kantileensed fraasid ning sisu, mis ka kulminatsiooni puhul jäi raamidesse, andes edasi helilooja mõtte ning olles kogu õhtu üks parimaid pärleid.

Zhenya Hovsepyani puhul kujunes taoliseks pärliks romanss “Salapärase öö vaikuses”. Hovsepyani hääl kõlab kaunilt kesk- ja madalas registris, olles pärajal määral sonoorne ning sensuaalne, selline, mis kuulajale mõju avaldab.

Bass-bariton Stanislav Šeljahhovski alustas kogu kontserti romansiga “Hommik”, mis oli õnnestunud. ja stiilne algus ning muusikalises plaanis hästi ette kantud. Nauditavaks ning algsest ideest kantuks osutus ka romanss “On aeg!”. Šeljahhovski puhul võime rääkida heast vokaaltehnikast, mis lubab tal raskusteta hakkama saada nii mõnegi keerulise teosega, samuti kõikides registrites ühtlaselt kõlavast häälest.

Tallinnast Pärnusse

Pärastlõuna muutis informatiivseks ning arendavaks Eduard Tee, kelle kommentaarid esitatava kohta ilmestasid kontserdi, andes sellele uued alatoonid ning uue mõtte.

Ühing Music4U esitab sama kava 29. oktoobril Pärnu Raekojas.

Eestimaa on väike ning Tallinnast Pärnuni vaid 129 kilomeetrit! Sõit tasub ette võtta, et poolteist tundi viibida ajatuses, ajatu muusika lummuses.

Jälgi meid ja loe rohkem uudiseid meie ürituse kohta facebookis:

Saada oma taotlus siia

8 + 12 =

Jälgi kaasa

Rohkem uudiseid näete meie Facebooki Elena Bebekh- Savostjanova Singer lehel.